Friday, February 16, 2007

att äta eller ätas...

Vi sitter, jag å mina två flickor, i soffan och ser på ett naturprogram
där ett lejon attakerar en zebra.
- Lejon äter zebror för att överleva. säger jag. Vi äter ju också djur.
- Ja vi äter grisrumpa ! säger 5-åringen.
-Blä rumpa . säger 3½-åringen.
- Mamma kommer du ihåg den där gången jag åt höna? säger 5-åringen.
- Jag har aldrig ätit höna. surar 3½-åringen.
Nä men kyckling har du ju ätit ju. säger storasystern.
Barnen tittar ner på sina äggmackor...
- kycklingar kommer ju från ägg men de här äggen
som vi äter har det aldrig varit någon kyckling i. säger jag.
Efter en stund utbrister storasystern.
- De här äggen kanske kommer från tuppen !?
(tuppar kan ju inte få kycklingar ellerhur?)

1 comment:

Linnéa Lindström said...

Haha! Vad ni e goa :-D *asg* vilka sötingar du har!! Pussar till er alla!