Saturday, October 21, 2006

Recept på kaos
Låt en treåring gå in själv på toaletten
för att tvätta bort röd märkpenna från magen,(don´t ask)
hör sen ett oj efter cirka 2-3 minuter.
Gå in på toaletten.
kiss på golvet...
barn stående på liten soffa med deo utkletat över hela magen...
halv toalettrulle (blöt+ i småbitar) över hela golvet...

Hör sen förklaringen:
men...men men det gick inte bort med den hära... (deon)
fast... fast, fast så hann jag inte å så skulle jag torka (toalettrullen)

Och slutligen med ett stort leende:
Det luktar gott, mamma!

SKRATTA eller GRÅTA?

4 comments:

Minne said...

Gulligt! Ibland får man bita sig i läppen. Jag minns hur det var även om min minsta är 15 nu. Då kan det bli annat kaos ;) Trevlig blogg! Vilka fantastiska bröd och kakor du bakar. Vad duktig du är. Ha en bra helg.

trollmor said...

minne: Jag kan tänka mig det! Små barn små bekymmer osv...
Tack det samma! Jag är ju helt färsk på det här med blogga , syrran lura hit mig! men det är kul! Ha en bra helg!

Mellan med mellis said...

Åhh hon e ju underbar...

Toss said...

De gör så gott de kan, de små söta liven. Det är bara att njuta.
Tack för brödreceptet!